Responsive image





ZukunftsDesign – Innovative Lehre par excellence

Lichtlein, Michael; Löffl, Josef; Luo, Xun; Valeva, Milena; Zagel, Christian (2018)

Tagungsband zum Forum der Lehre an der TH Ingolstad 2018.



Menschenrechtsbildung

Lohrenscheit , Claudia (2018)

Handbuch interkulturelle Pädagogik / Bad Heilbrunn 2018 (8697), S. 247–250.


more

Mindfulness-Based Coping With University Life: A Randomized Wait-List Controlled Study

Lynch, S.; Gander, M.; Nahar, A.; Kohls, Niko; Walach, H. (2018)

SAGE Open 2018 8 (1), S. 1–7.
DOI: 10.1177/2158244018758379


Peer Reviewed
more

Zum Stand der Forschung zu „außergewöhnlichen Erfahrungen“ und ihren psychologischen Auswirkungen

Mayer, C. H.; Kohls, Niko (2018)

Spiritualität in Psychiatrie und Psychotherapie / Lengerich 2018, S. 237–250.



Klassisches oder digitales Stressmanagement im Setting Hochschule?

Nagel, Andreas; John, Dennis; Scheder, A.; Kohls, Niko (2018)

Prävention und Gesundheitsförderung 2018 53 (2), S. 83.
DOI: 10.1007/s11553-018-0670-1


Peer Reviewed
more

Entspannungs-Apps im BGM – Einsatzmöglichkeiten und Implementierung

Nagel, Andreas; Kohls, Niko; John, Dennis (2018)

Digitales betriebliches Gesundheitsmanagement / Wiesbaden 2018 64, S. 347–357.
DOI: 10.1007/978-3-658-14550-7_26


more

Correlations Between Computer-Related Causal Attributions and User Persistence

Niels, A.; Jent, S.; Janneck, M.; Zagel, Christian; Piazza, A.; Lutz, C.; Schuckay, D....

Proceedings to the 9th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE) / Cham 2018.


Peer Reviewed

Gesundheitsbezogene Lebensqualität bei Patienten mit CMD: Ergebnisse einer Fragebogenuntersuchung im CMD-Zentrum Coburg

Pampel, M.; Kohls, Niko; Meißner, Karin (2018)

Zeitschrift für Kraniomandibuläre Funktion (Supplement) 2018, S. 19–20.


Peer Reviewed

ISTQB goes Automotive: CTFL Automotive Software Tester 2.0

Pohlmann, H.; Reißing, Ralf (2018)

7. AutoTest 2018.


Peer Reviewed

Digitalisierung im Automobil

Reißing, Ralf (2018)

Digitalisierung / Göttingen 2018 (13), S. 109–131.



Zimmer mit Aussicht – Systematische Gestaltung einer Informatik-Lehrveranstaltung von den Lernzielen bis zur Prüfung

Reißing, Ralf (2018)

Didaktiknachrichten 2018 (06), S. 52–65.



Advancing the State of the Art in Automotive Software Testing by Certification

Reißing, Ralf; Pohlmann, H. (2018)

The 3rd International Conference on Engineering Science and Innovative Technology ESIT 2018, S. 7–12.


Peer Reviewed

Detection of slow port scans in flow-based network traffic

Ring, M.; Landes, Dieter; Hotho, A. (2018)

PLOS ONE 2018 13 (9).
DOI: 10.1371/journal.pone.0204507


Open Access Peer Reviewed
 

Frequently, port scans are early indicators of more serious attacks. Unfortunately, the detection of slow port scans in company networks is challenging due to the massive amount of network data. This paper proposes an innovative approach for preprocessing flow-based data which is specifically tailored to the detection of slow port scans. The preprocessing chain generates new objects based on flow-based data aggregated over time windows while taking domain knowledge as well as additional knowledge about the network structure into account. The computed objects are used as input for the further analysis. Based on these objects, we propose two different approaches for detection of slow port scans. One approach is unsupervised and uses sequential hypothesis testing whereas the other approach is supervised and uses classification algorithms. We compare both approaches with existing port scan detection algorithms on the flow-based CIDDS-001 data set. Experiments indicate that the proposed approaches achieve better detection rates and exhibit less false alarms than similar algorithms.

more

Salutogenese gemeinsam und interdisziplinär weiterdenken – Erfahrungen aus und mit dem Studiengang Integrative Gesundheitsförderung Coburg

Röhrich, Christina; Kraft, Jana; Nagel, Andreas; Kohls, Niko (2018)

Der Mensch 2018 56 (1), S. 41–45.


Peer Reviewed

Gefühl und Vernunft als leibliches Erleben – Zur Relevanz von Subjektivität für anthropologische und ethische Bezüge im Kontext von Gesundheitsförderung

Röhrich, Christina; Krüger, Eckard; Kohls, Niko (2018)

Internationale Zeitschrift für Philosophie und Psychosomatik 2018 (1), S. 1–9.


Peer Reviewed

Körperliche Aktivität und potenzielle Korrelate bei Hämodialysepatienten

Sanftenberg, L.; van Dyck, M.; Bucksch, J.; Weber, Annemarie; Schelling, J....

Prävention und Gesundheitsförderung 2018 23 (3), S. 234.
DOI: 10.1007/s11553-018-0681-y


Peer Reviewed
more

Active Learning of Software Quality and Project Management

Sedelmaier, Y.; Landes, Dieter (2018)

Proceedings 9th IEEE Global Engineering Education Conference EDUCON 2018, S. 1077–1085.


Peer Reviewed

Digitalisierung, Software Engineering und Bildung im Wechselspiel

Sedelmaier, Y.; Landes, Dieter (2018)

Digitalisierung / Göttingen 2018 (13), S. 145–157.


Peer Reviewed

Innovatives Requirements Engineering – ohne den Menschen?

Sedelmaier, Y.; Landes, Dieter (2018)

Softwaretechnik-Trends 38 (1), S. 35–36.


Peer Reviewed

Systematic evolution of a learning setting for requirements engineering education based on competence-oriented didactics

Sedelmaier, Y.; Landes, Dieter (2018)

Proceedings 9th IEEE Global Engineering Education Conference EDUCON 2018, S. 1068–1076.
DOI: 10.1109/EDUCON.2018.8363348


Peer Reviewed
more

Forschungs-Transfer-Center (FTC)

Hochschule Coburg

Friedrich-Streib-Str. 2
96450 Coburg


Support of publications

Monika Schnabel
Referentin für Forschungs- und Drittmittelservice
T +49 9561 317 8062
monika.schnabel[at]hs-coburg.de