Responsive image





A Human-Centered Approach to Designing a Blended Learning Environment for an Interdisciplinary Audience

Leyendecker, Matthia; Zagel, Christian (2021)

Advances in the Human Side of Service Engineering, Proceedings of the AHFE 2021 Leitner, C., Ganz, W., Satterfield, D., Bassano, C. (eds) 266, S. 141-148.
DOI: 10.1007/978-3-030-80840-2_15


mehr

Reduktion des Alkoholkonsums junger Erwachsener. Welche Methoden wirken? Welches Vorgehen ist erprobt? Was ist der „richtige“ Weg?

Wolf, Alina ; Alberternst, Christiane; Hassel, Holger; Scheibe , Matthias ...

Wolf, A.; Alberternst, C.; Hassel, H.; Scheibe, M.; Hößelbarth, S. (2021). Reduktion des Alkoholkonsums junger Erwachsener. Welche Methoden wirken? Welches Vorgehen ist erprobt? Was ist der „richtige“ Weg? Posterbeitrag. 21. Interdisziplinärer Kongress für Suchtmedizin. München, 01.07.-03.07.2021.



Récentes évolutions dans le domaine de la spiritualité, de la pleine conscience et de la santé

Walach, H.; Kohls, Niko (2021)

Psychologie et spiritualité: Fondements, concepts et applications 2021, S. 125-138.



Science, religion et spiritualité : un point de vue historique pour éclairer la recherche contemporaine

Walach, H.; Kohls, Niko (2021)

Psychologie et spiritualité: Fondements, concepts et applications In N. Roussiau & E. Renard (Eds.), S. 231-238.



Infektionsschutz durch Lüftungsgeräte und Luftreiniger. Teil 3: Relatives aerogenes Infektionsrisiko.

Schaub, Michael; Bamberger, Konrad; Derwein, Dennis; Rewitz, Kai; Müller, Dirk (2021)

HLH 72 (7), S. 40-44.
DOI: 10.37544/1436-5103-2021-07-08-40


mehr

Über den Horizont. Ein ,Lernpapier‘ zur Interdisziplinarität

Holtorf, Christian; Frischmann, Bärbel (2021)

Briefe zur Interdisziplinarität 2021/27 (1), S. 34-47.


Open Access Peer Reviewed

Ist Coburg unter ethischen Gesichtspunkten ein geeigneter Standort für ein atomares Endlager?

Holtorf, Christian (2021)

Vortrag im Philosophischen Café der HS Coburg (mit Studierenden).



How to design a competence-oriented study program for data scientists?

Sedelmaier, Y.; Landes, Dieter; Erculei, E. (2021)

IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON 2021), S. 1582-1586.
DOI: 10.1109/EDUCON46332.2021.9453949


Open Access Peer Reviewed
mehr

Das gesundheitsökonomische Potenzial der Nutzung von Placebos bei der Behandlung von ADHS.

Hamberger, Jens; Meißner, Karin; Hinterberger, T.; Loew, T.; Weimer, K. (2021)

Deutscher Kongress für Psychosomatische Medizin und Psychotherapie (DKPM), 16.-18.06.2021, Berlin..


Open Access

AB0889-HPR Perceived Satisfaction with Chronic Pain Care In German Patients with Fibromyalgia (FM)

Offenbächer, M.; Toussaint, L.; Hirsch, J. K.; Weigl, M.; Kohls, Niko; Vallejo, M....

Annals of the Rheumatic Diseases, 80 (Suppl 1), 1467-1468. doi:10.1136/annrheumdis-2021-eular.1993.


Peer Reviewed

POS1484-HPR The Association of Stigma With Disease Variables in Patients with Fibromyalgia (FM)

Offenbächer, M.; Toussaint, L.; Weigl, M.; Dezutter, J.; Kohls, Niko; Vallejo, M....

Annals of the Rheumatic Diseases, 80(Suppl 1), 1027-1027. doi:10.1136/annrheumdis-2021-eular.1974.


Peer Reviewed

Praxisrelevante Aspekte der Psychokardiologie für die Versorgung Erwachsener mit angeborenem Herzfehler

Andonian, Caroline; Freilinger, Sebastian; Kaemmerer, Harald; Pieper, Lena...

Herzmedizin, 37, 30 - 36..



Actuation of Liquid Flow by Guided Acoustic Waves on Punched Steel Tapes with Protruding Loops

Backer, Alexander; Landskron, Johannes; Drese, Klaus Stefan; Lindner, Gerhard (2021)

Journal of Bionic Engineering 2021 (18), S. 534–547.
DOI: 10.1007/s42235-021-0051-x


Open Access Peer Reviewed
mehr

The Distance Transform and its Computation - An Introduction -

Strutz, Tilo (2021)

Technical paper, June, 2021, TECH/2021/06, arxiv.org/abs/2106.03503v1.
DOI: 10.48550/arXiv.2106.03503


 

Distance transformation is an image processing technique used for many different
applications. Related to a binary image, the general idea is to determine the distance of
all background points to the nearest object point (or vice versa). In this tutorial, different
approaches are explained in detail and compared using examples. Corresponding source
code is provided to facilitate own investigations. A particular objective of this tutorial
is to clarify the difference between arbitrary distance transforms and exact Euclidean
distance transformations.

mehr

NO2 photoacoustic sensing system based on resonant cell and UV-LED sensor

Fort, Ada; Panzardi, Enza; Vignoli, Valerio; Landi, Elia; Mugnaini, Marco...

2021 IEEE International Workshop on Metrology for Industry 4.0 & IoT (MetroInd4. 0&IoT) 2021, S. 583-587.
DOI: 10.1109/MetroInd4.0IoT51437.2021.9488532


Peer Reviewed
mehr

Lebenswelt Primärversorgung – Plädoyer für die Integration einer salutogenetischen Säule in ambulante Versorgungsstrukturen

Schnabel, Monika; Röhrich, Christina; Kohls, Niko (2021)

Gesundheits- und Sozialpolitik (G&S), 75(2), 45-53, S. 45-53.



Aktuelles zur Versorgungssituation von Erwachsenen mit angeborenem Herzfehler in Deutschland

Freilinger, Sebastian; Andonian, Caroline; Ewert, Peter; Huber, M....

Herzmedizin, 37(3), 8-16.



Belastbarkeit, Resilienz, Leistungsfähigkeit: Gesundheitsorientierte Personalführung in spezialisierten Polizeieinheiten

Jäger, Tamara; Kohls, Niko (2021)

Taktik + Medizin, 4(3), 164-169..



Placebo meets proteomics

Meißner, Karin; von Törne, Christine; Lutter, Dominik (2021)

Symposium, 3th International Conference of the Society for Interdisciplinary Placebo Studies, Baltimore, USA (Online).



The health economic potential of harnessing placebos in treatment of ADHD

Hamberger, Jens; Meißner, Karin; Hinterberger , Thilo ; Loew, T.; Weimer, K. (2021)

ePoster, 3th International Conference of the Interdisciplinary Society for Placebo Studies (SIPS), University of Maryland, Baltimore, US (virtual conference).


Peer Reviewed

Forschungs-Transfer-Center (FTC)

Hochschule Coburg

Friedrich-Streib-Str. 2
96450 Coburg


Ansprechperson für Publikationsverzeichnis:

Monika Schnabel
Referentin für Forschungs- und Drittmittelservice
T +49 9561 317 8062
monika.schnabel[at]hs-coburg.de