Responsive image





Importance of the perceived quality of touchpoints for customer journey analysis – evidence from the B2B sector

Koch, Christian; Hartmann, Michael (2022)

Electronic Commerce Research 2022.
DOI: 10.1007/s10660-022-09654-5


Open Access Peer Reviewed
more

Numerical and Theoretical Investigation of the Gap Flow in Centrifugal Fans for Design and Off-Design Conditions

Fritsche, Manuel; Epple, Philipp; Delgado , Antonio (2022)

Journal of Fluids Engineering March 2023, 145(3) (March 2023), 031203 | 1-14.
DOI: 10.1115/1.4056311


Peer Reviewed
more

Bubble experiment

Weinmann, Natalie (2022)

IN THE MAKING, 101-112.


Open Access

Digitalisierung - eine neue Welt der Steuerberatung?

Egner, Thomas; Demmler, Uwe; Vetter, Maximilian (2022)

Steuerrecht aktuell 2022 (1), 1-14.



Aufhebung einer Anrufungsauskunft gemäß § 42e EStG, Kommentierung des BFH-Urteils vom 02.09.2021 – VI R 19/19

Demmler, Uwe (2022)

Steuerrecht aktuell 2022 (1), 67-69.



Ermäßigt zu besteuernder Arbeitslohn für eine mehrjährige Tätigkeit, Kommentierung des BFH-Urteils vom 16.12.2022 – VI R 10/18

Demmler, Uwe (2022)

Steuerrecht aktuell 2022 (1), 70-71.



Veräußerung von Anteilen aus einer Wandelanleihe, Kommentierung des BFH-Urteils vom 13.10.2021 – I R 37/18

Demmler, Uwe (2022)

2022 (1), 83-85.



Keine erweiterte Kürzung bei erstmaliger Grundstücksverwaltung im Laufe des Erhebungszeitraums, Kommentierung des BFH-Urteils vom 27.10.2021 – III R 7/19

Demmler, Uwe (2022)

2022 (1), 88-90.



Digitale unterrichtsbezogene Zusammenarbeit zwischen angehenden Lehrkräften berufsbildender Schulen

Schadt, Christian; Ehlen, Ronny; Schleher, Larissa; Zirnig, Christopher; Weiß, Julia K....

Berufs- und Wirtschaftspädagogik online - bwp@ (43), 1-32.


Open Access Peer Reviewed
 

Arbeits- und Lernprozesse verlagern sich im berufsschulischen Umfeld immer stärker auf den digitalen Bereich. Dies gilt sowohl für die unterrichtsbezogene Zusammenarbeit im Berufsalltag als auch innerhalb der Aus- und Weiterbildung von (angehenden) Lehrpersonen. Über die Perspektiven von Referendar*innen auf digitale unterrichtsbezogene Zusammenarbeit und deren praktische Umsetzung ist jedoch bislang nur wenig bekannt. Kenntnisse hierüber sind jedoch essentiell, da kooperative Einstellungen und Arbeitsformen zwar durch die Einführung der Lernfelder gefördert werden sollten, die Übersetzung von analogen Praktiken in den digitalen Raum aber voraussetzungsvoll ist und spezielle Ansprüche sowohl an die Referendar*innen als auch an die Institutionen stellt. Die Auswertung von N=19 Interviews mit Referendar*innen dokumentiert eine positive Einstellung gegenüber digitaler unterrichtsbezogener Zusammenarbeit und eine hohe Eigeninitiative in deren praktischer Umsetzung, aber auch Verbesserungsbedarf bei der institutionellen Verankerung digitaler Kooperationsprozesse, um die Digitalisierung als Werkzeug für eine nachhaltige(re) Gestaltung von Bildungsprozessen zu nutzen.

more

Quality of life in adults with congenital heart disease with and without pulmonary hypertension: a comparative study

Freiberger, Annika; Busse, Amely; Ewert, Peter; Huntgeburth, Michael; Kaemmerer, Harald...

Cardiovascular Diagnosis and Therapy, 12(6), 758-766. , 758-766.
DOI: 10.21037/cdt-22-284


Peer Reviewed
more

Mobilität

Wilde, Mathias (2022)

Schlüsselbegriffe der Sozialplanung und ihre Kritik (= Sozialraumforschung und Sozialraumarbeit), 117-127.
DOI: 10.1007/978-3-658-38399-2_9


Peer Reviewed
more

Digital skills for Heritage Conservation

Troi, Alexandra; Hess, Mona ; Huth, Olaf; Jagfeld, Matthias (2022)

www.buildup.eu.


Open Access Peer Reviewed
 

Digitalisation and digital technologies present a great opportunity for Heritage Conservation, particularly regarding our Built Heritage and its sustainable use. Professionals are needed who can understand and quantify the complex physical processes required with the help of digital tools and will collaborate with their analysis to interdisciplinary dialogue before any conservation-related decision is made.

more

Towards a guide for developers and novice researchers on human-centered design of the take-over request—Combining user experience and human factors

Lindner, Alisa; Stoll, Tanja (2022)

Zeitschrift für Arbeitswissenschaften 77, 111–125.


Open Access Peer Reviewed

DocFin: Multimodal Financial Prediction and Bias Mitigation using Semi-structured Documents

Mathur, Puneet; Goyal, Mihir; Sawhney, Ramit; Mathur, Ritik; Leidner, Jochen L....

Findings of the Association for Computational Linguistics: EMNLP 2022 (Empirical Methods in Natural Language Processing), December 2022, Abu Dhabi, United Arab Emirates, 1933-1940.


Open Access Peer Reviewed
 

Financial prediction is complex due to the stochastic nature of the stock market. Semi-structured financial documents present comprehensive financial data in tabular formats, such as earnings, profit-loss statements, and balance sheets, and can often contain rich technical analysis along with a textual discussion of corporate history, and management analysis, compliance, and risks. Existing research focuses on the textual and audio modalities of financial disclosures from company conference calls to forecast stock volatility and price movement, but ignores the rich tabular data available in financial reports. Moreover, the economic realm is still plagued with a severe under-representation of various communities spanning diverse demographics, gender, and native speakers. In this work, we show that combining tabular data from financial semi-structured documents with text transcripts and audio recordings not only improves stock volatility and price movement prediction by 5-12% but also reduces gender bias caused due to audio-based neural networks by over 30%.

more

Praxis der Kinderrechte an deutschen Schulen. Eine Zwischenbilanz.

Lohrenscheit , Claudia (2022)

Buch 2023.


more

Dark side of a bio-based and biodegradable plastic? Assessment of pathogenic microbes associated with poly(butylene succinate-co-adipate) under ambient and future climates using next-generation sequencing

Juncheed , K.; Tanunchai, Benjawan; Wahdan, S. F. M.; Tongsuk, K.; Schädler , M....

Frontiers in Plant Science 13, 966363.
DOI: 10.3389/fpls.2022.966363


Open Access Peer Reviewed
more

Unspezifische Effekte von Operationen – Erkenntnisse aus der Placeboforschung

Meißner, Karin (2022)

Eingeladener Vortrag, Gründungsveranstaltung für das REGIOMED Zentrum für Wirbelsäulenmedizin, Regiomed Klinikum Lichtenfels .



Deep omics profiling of diabetic bone regeneration – Dysregulated molecular mechanisms and implications for personalized PCL-scaffold design

Kalkhof, Stefan (2022)

e:Med Meeting 2022 on Systems Medicine November 28-30, 2022 Heidelberg, DKFZ Communication Center.



Links among microbial communities, soil properties, and functions: Are fungi the sole players in the decomposition of bio-based and biodegradable plastic?

Guliyev , V.; Tanunchai, Benjawan; Noll, Matthias; Buscot, F.; Purahong, W....

MDPI Polymers 14, 2801.
DOI: 10.3390/polym14142801


Open Access Peer Reviewed
more

Creditions in prevention and treatment: lessons learned from two empirical studies

Meißner, Karin (2022)

Vortrag auf der internationalen Tagung "The structure of creditions - methods, methodology, and assessment", Graz, Österreich.



Referat Forschungs- und Drittmittelservice (FDS)

Hochschule Coburg

Friedrich-Streib-Str. 2
96450 Coburg


Support of publications

Monika Schnabel
Forschungsreferentin, EU-Referentin
T +49 9561 317 8062
monika.schnabel[at]hs-coburg.de