Responsive image





Wärmepumpen im Bestand – was geht wo?

Schaub, Michael (2024)

Vortragsreihe „Heizungserneuerung“.


more

Stress reduction through taiji: a systematic review and meta‑analysis

Kraft, Jana; Waibl, Paula; Meißner, Karin (2024)

BMC Complementary Medicine and Therapies 24, 210, S. 1-14.
DOI: 10.1186/s12906-024-04493-3


Open Access Peer Reviewed
more

Future Skills studieren? Ein Erfahrungsbericht

Zagel, Christian; Stübinger, Johannes ; Haase, Sarah; Grosch, Christian (2024)

Future Skills mit Online-Angeboten lehren und lernen, Schlaglichter aus Wissenschaft, Wirtschaft und Schule.


Open Access Peer Reviewed

Die neue Wärmepumpen-Generation – Teil 2: Dimensionierung und Hybrid-Systeme

Schaub, Michael (2024)

HLH 75 (06), S. 37-41.
DOI: 10.37544/1436-5103-2024-06-37


more

Neue Kältemittel in Wärmepumpen – Anwendung im Wohngebäudebestand

Schaub, Michael (2024)

Die GG Eventexperten (Podcast) #19.


Open Access
more

Nurturing Hope: Reproductive Outcomes with Sinosomatics Following Unsuccessful IVF Attempts

Pfeiffer, Antonia; Popovici, R. M.; Vogel, A.; von Hasselbach, Yumiko; Beissner, F....

Complementary Medicine Research.
DOI: 10.1159/000539408


Open Access Peer Reviewed
more

Explaining jet lag symptom dynamics by mathematical estimates of circadian phase post-flight

Aschl, Franz; Müller, Johannes ; Hammad, Grégory ; Oexle, Konrad ...

Conference "Society for Research on Biological Rhythms (SRBR) Biennial Meeting", San Juan, Puerto Rico, May 18-22, 2024.


Peer Reviewed

Lebensqualität und Schmerzen von Patienten mit symptomatischer CMD – eine Fragebogenerhebung

Pampel, M.; Herrmann, Sarah; Kohls, Niko; Meißner, Karin (2024)

Journal of Craniomandibular Function 16 (2), S. 133-144.


Peer Reviewed

Learner Models: A Systematic Literature Research in Norms and Standards

Böck, Felix; Landes, Dieter; Sedelmaier, Yvonne (2024)

(2), S. 187-196.
DOI: 10.5220/0012556100003693


Peer Reviewed
 

Learners in higher education tend to become an increasingly heterogeneous group. Paying proper attention to individual differences is a challenge that may be leveraged by individualized automated recommendations of learning elements. This presupposes some knowledge of the learners’ profiles which can be captured in so-called learner models. Yet, so far, there is no comprehensive overview of existing standards and their contribution related to learner models. This paper presents the results of a systematic literature research devoted to norms and standards in the area of learner models. As it turns out, 16 norms or standards have some relationship to learner models, 3 of them present their versions of a learner model. None of the standards and norms offers a comprehensive learner model, but in their entirety these models provide hints on reasonable contents and structure of learner models.

more

Mehr Lebensfreude dur Resilienz und Achtsamkeit

Kohls, Niko (2024)

Gesundeitstag 2024 der Stadt Coburg.



Improving balance using augmented visual orientation cues: a proof of concept

Albrecht, Matthias; Streuber, Stephan; Assländer, Lorenz; Streuber, Stephan (2024)

Springer Virtual Reality 28 (28).
DOI: 10.1007/s10055-024-01006-y


Open Access Peer Reviewed
more

Die Macht des Growth Mindset

Zagel, Christian (2024)

IHK Abschlussfeier.



Status quo – Energiewende und Wärmepumpe

Schaub, Michael (2024)

Campus Design Open 2024 – Tag der Bauingenieure.


more

Drogenpraxis Drogenpolitik Drogenrecht. Handbuch für Substanzgebrauchende, Fachkräfte in Beratung und Behandlung, Mediziner:innen, Jurist:innen und Politiker:innen.

Stöver, Heino; Hößelbarth, Susann (2024)

Sammelband. 6., vollständig überarbeitete Auflage 6.



‘Pathfinder-CHD Registry’ A prospective, comprehensive heart failure database of Adults with Congenital Heart Disease

Kaemmerer, Harald; Kohls, Niko; Freilinger, Sebastian (2024)

Poster Presentation 57th Annual Meeting of the Association for European Paediatric and Congenital Cardiology to be held in Porto, Portugal, between 8-11 May 2024..


Peer Reviewed

Gender und Sucht. Wie kann gendersensible Suchtarbeit gelingen?

Stöver, Heino; Hößelbarth, Susann (2024)

Stöver, Heino & Hößelbarth, Susann (Hrsg.) (2024). Drogenpraxis, Drogenpolitik, Drogenrecht. 6. vollständig überarbeitete Auflage, S. 129-138.



Harm Reduction – Methoden, Programme und Praktiken. Aktueller Stand und Ausblick

Stöver, Heino; Hößelbarth, Susann (2024)

Stöver, Heino & Hößelbarth, Susann (Hrsg.) (2024). Drogenpraxis, Drogenpolitik, Drogenrecht. 6. vollständig überarbeitete Auflage, S. 251-261.



Suchthilfe im Justizvollzug

Stöver, Heino; Hößelbarth, Susann (2024)

Stöver, Heino & Hößelbarth, Susann (Hrsg.) (2024). Drogenpraxis, Drogenpolitik, Drogenrecht. 6. vollständig überarbeitete Auflage, S. 444-464.



Soziale Arbeit in der Suchthilfe

Hößelbarth, Susann; Stöver, Heino (2024)

Stöver, Heino & Hößelbarth, Susann (Hrsg.) (2024). Drogenpraxis, Drogenpolitik, Drogenrecht. 6. vollständig überarbeitete Auflage, S. 285-302.



Kontaktläden als Basisangebote gesundheitlicher und psychosozialer Unterstützung

Hößelbarth, Susann; Stöver, Heino (2024)

Stöver, Heino & Hößelbarth, Susann (Hrsg.) (2024). Drogenpraxis, Drogenpolitik, Drogenrecht. 6. vollständig überarbeitete Auflage, S. 315-327.



Forschungs-Transfer-Center (FTC)

Hochschule Coburg

Friedrich-Streib-Str. 2
96450 Coburg


Support of publications

Monika Schnabel
Referentin für Forschungs- und Drittmittelservice
T +49 9561 317 8062
monika.schnabel[at]hs-coburg.de